Sen a uroda ?

Najlepszy naturalny kosmetyk dla zachowania pięknej i zdrowej cery? SEN! Okazuje się, że to właśnie on – a zwłaszcza jego jakość i pora zasypiania oraz budzenia mają największy wpływ na to, jak wyglądamy.

W trakcie snu:

  • skóra intensywnie się dotlenia,
  • odpoczywa od makijażu i zanieczyszczeń,
  • zwiększa się wydzielanie hormonu wzrostu, który wpływa na wygląd, wzmacnia koncentrację oraz
  • poprawia nastrój,
  • produkuje się więcej melatoniny – opóźnia procesy starzenia,
  • reguluje się dojrzewanie komórek,
  • podnosi nasza odporność,
  • dochodzi do najlepszego przyswojenia aktywnych składników, zawartych w kosmetykach
  • nakładanych na skórę na noc,
  • zmniejsza się ilość kortyzolu (hormonu stresu) w organizmie.

Wszystko to sprawia, że kiedy śpimy, nasz organizm nie tylko wypoczywa, ale też regeneruje się i zdecydowanie wolniej starzeje!

ZŁOTA GODZINA

O tak, pory snu mają ogromne znaczenie! Według dr Duforeza (międzynarodowy ekspert ds. medycyny snu) najlepszy czas na sen zawiera się pomiędzy 23 a 3 rano. Nawet krótszy, ale przypadający na tę porę sen będzie dla naszego organizmu o wiele lepszy, niż ten 10 godzinny, rozpoczęty dopiero nad ranem. Zalecane jest natomiast od 6 do 9 godzin snu.

Dlaczego tak ważne jest to, by kłaść się spać przed północą? To właśnie wtedy zachodzi w naszym organizmie najwięcej procesów regeneracyjnych, składniki zawarte w kosmetykach “na noc” najszybciej się wchłaniają, a hormon wzrostu i melatonina są produkowane nawet kilkakrotnie szybciej! Co równie ważne, to w okolicach północy odnotowuje się także najniższy poziom hormonu stresu.

Sen a uroda

CO ROBIĆ, BY SPAĆ LEPIEJ?

Przede wszystkim bezpośrednio przed snem nie wolno wykonywać żadnych czynności, które nas pobudzają – odkładamy więc telefon, wyłączamy telewizor i delektujemy się lekką, przyjemną lekturą.

Ważne również, by ostatni posiłek zjeść co najmniej 3 godziny przed planowanym snem i postarać się, aby nie należał on do ciężkich, trudnych do strawienia.

Nie pomoże także picie kawy i innych napojów z zawartą w nich kofeiną. Zamiast tego wybierz szklankę wody z sokiem z cytrusów i przed snem opróżnij ją całą – nie tylko zapewni ona Twojej skórze nawilżenie, ale również zniweluje wszystkim nam znane ślady poduszki odciśnięte artystycznie na policzkach. Sprężystość skóry zachowasz także wybierając w ciągu dnia smakołyki bogate w wodę – np. sałatki owocowe z dużą ilością arbuza lub świeże ogórki.

JAK PRZYGOTOWAĆ SYPIALNIĘ DO SNU?

Koniecznie pamiętaj o wietrzeniu pokoju – świeże powietrze sprawi, że sen będzie mocniejszy i efektywniejszy. Brak intensywnych zapachów i zastąpienie ich np. olejkiem lawendowym na pewno nie zaszkodzi!

Zadbaj również o to, by w Twojej sypialni było wystarczająco ciemno. Zasłoń okna, zgaś wszystkie światła.

Nie rób z sypialni sauny. Zmniejsz ogrzewanie, ponieważ skóra go nie lubi! To właśnie w sezonie grzewczym najszybciej się przesusza i najwolniej regeneruje. Nawet litry wypitej przed snem wody nie mają szans z rozkręconym na najwyższy poziom kaloryferem.

tamar waskey 647177 unsplash 1024x683 - Sen a uroda ?

NAWILŻAJ, NAWILŻAJ, NAWILŻAJ

Jednym z najistotniejszych przygotowań do snu powinno być nawilżanie skóry. Wybieraj mocniejsze, gęstsze, o cięższej konsystencji kremy na noc, pij odpowiednią ilość wody. Świetnie sprawdzą się maski nawilżające i regenerujące, które dostarczą Twojej cerze niezbędnych elementów i wspomogą procesy odbudowywania skóry podczas snu.

Proponujemy Ci 3 nasze ulubione maski do stosowania przed snem:
By przeczytać o zastosowaniu, składzie i właściwościach – kliknij w wybraną maskę.

MASKA Z OLEJKIEM Z KWIATÓW CAMELLIhialuron 1 300x251 - Sen a uroda ?

MASKA Z OLEJEM ARGANOWYM
hialuron 2 300x251 - Sen a uroda ?

MASKA Z PERŁAMI
hialuron 3 300x251 - Sen a uroda ?

CO ZA DUŻO, TO NIEZDROWO

Pamiętaj, że zgadza się to także w przypadku snu. Jeśli zaczniesz przekraczać standardowe normy, wcale nie pomożesz swojemu organizmowi, wręcz przeciwnie – będzie on wpływał negatywnie na Twoje samopoczucie i wygląd skóry. Umiar, to podstawa!

Jakie Ty masz nawyki ułatwiające sen?
Wiedziałaś, że ma on dla urody aż tak duże znaczenie?

Komentarze

Komentarz

Komentarze

Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany aby komentować.

X