Sen a uroda 馃挙

Najlepszy naturalny kosmetyk dla zachowania pi臋knej i zdrowej cery? SEN! Okazuje si臋, 偶e to w艂a艣nie on – a zw艂aszcza jego jako艣膰 i pora zasypiania oraz budzenia maj膮 najwi臋kszy wp艂yw na to, jak wygl膮damy.

W trakcie snu:

  • sk贸ra intensywnie si臋 dotlenia,
  • odpoczywa od makija偶u i zanieczyszcze艅,
  • zwi臋ksza si臋 wydzielanie hormonu wzrostu, kt贸ry wp艂ywa na wygl膮d, wzmacnia koncentracj臋 oraz
  • poprawia nastr贸j,
  • produkuje si臋 wi臋cej melatoniny – op贸藕nia procesy starzenia,
  • reguluje si臋 dojrzewanie kom贸rek,
  • podnosi nasza odporno艣膰,
  • dochodzi do najlepszego przyswojenia aktywnych sk艂adnik贸w, zawartych w kosmetykach
  • nak艂adanych na sk贸r臋 na noc,
  • zmniejsza si臋 ilo艣膰 kortyzolu (hormonu stresu) w organizmie.

Wszystko to sprawia, 偶e kiedy 艣pimy, nasz organizm nie tylko wypoczywa, ale te偶 regeneruje si臋 i zdecydowanie wolniej starzeje!

Z艁OTA GODZINA

O tak, pory snu maj膮 ogromne znaczenie! Wed艂ug dr Duforeza (mi臋dzynarodowy ekspert ds. medycyny snu) najlepszy czas na sen zawiera si臋 pomi臋dzy 23 a 3 rano. Nawet kr贸tszy, ale przypadaj膮cy na t臋 por臋 sen b臋dzie dla naszego organizmu o wiele lepszy, ni偶 ten 10 godzinny, rozpocz臋ty dopiero nad ranem. Zalecane jest natomiast od 6 do 9 godzin snu.

Dlaczego tak wa偶ne jest to, by k艂a艣膰 si臋 spa膰 przed p贸艂noc膮? To w艂a艣nie wtedy zachodzi w naszym organizmie najwi臋cej proces贸w regeneracyjnych, sk艂adniki zawarte w kosmetykach “na noc” najszybciej si臋 wch艂aniaj膮, a hormon wzrostu i melatonina s膮 produkowane nawet kilkakrotnie szybciej! Co r贸wnie wa偶ne, to w okolicach p贸艂nocy odnotowuje si臋 tak偶e najni偶szy poziom hormonu stresu.

Sen a uroda

CO ROBI膯, BY SPA膯 LEPIEJ?

Przede wszystkim bezpo艣rednio przed snem nie wolno wykonywa膰 偶adnych czynno艣ci, kt贸re nas pobudzaj膮 – odk艂adamy wi臋c telefon, wy艂膮czamy telewizor i delektujemy si臋 lekk膮, przyjemn膮 lektur膮.

Wa偶ne r贸wnie偶, by ostatni posi艂ek zje艣膰 co najmniej 3 godziny przed planowanym snem i postara膰 si臋, aby nie nale偶a艂 on do ci臋偶kich, trudnych do strawienia.

Nie pomo偶e tak偶e picie kawy i innych napoj贸w z zawart膮 w nich kofein膮. Zamiast tego wybierz szklank臋 wody z sokiem z cytrus贸w i przed snem opr贸偶nij j膮 ca艂膮 – nie tylko zapewni ona Twojej sk贸rze nawil偶enie, ale r贸wnie偶 zniweluje wszystkim nam znane 艣lady poduszki odci艣ni臋te artystycznie na policzkach. Spr臋偶ysto艣膰 sk贸ry zachowasz tak偶e wybieraj膮c w ci膮gu dnia smako艂yki bogate w wod臋 – np. sa艂atki owocowe z du偶膮 ilo艣ci膮 arbuza lub 艣wie偶e og贸rki.

JAK PRZYGOTOWA膯 SYPIALNI臉 DO SNU?

Koniecznie pami臋taj o wietrzeniu pokoju – 艣wie偶e powietrze sprawi, 偶e sen b臋dzie mocniejszy i efektywniejszy. Brak intensywnych zapach贸w i zast膮pienie ich np. olejkiem lawendowym na pewno nie zaszkodzi!

Zadbaj r贸wnie偶 o to, by w Twojej sypialni by艂o wystarczaj膮co ciemno. Zas艂o艅 okna, zga艣 wszystkie 艣wiat艂a.

Nie r贸b z sypialni sauny. Zmniejsz ogrzewanie, poniewa偶 sk贸ra go nie lubi! To w艂a艣nie w sezonie grzewczym najszybciej si臋 przesusza i najwolniej regeneruje. Nawet litry wypitej przed snem wody nie maj膮 szans z rozkr臋conym na najwy偶szy poziom kaloryferem.

NAWIL呕AJ, NAWIL呕AJ, NAWIL呕AJ

Jednym z najistotniejszych przygotowa艅 do snu powinno by膰 nawil偶anie sk贸ry. Wybieraj mocniejsze, g臋stsze, o ci臋偶szej konsystencji kremy na noc, pij odpowiedni膮 ilo艣膰 wody. 艢wietnie sprawdz膮 si臋 maski nawil偶aj膮ce i regeneruj膮ce, kt贸re dostarcz膮 Twojej cerze niezb臋dnych element贸w i wspomog膮 procesy odbudowywania sk贸ry podczas snu.

Proponujemy Ci 3 nasze ulubione maski do stosowania przed snem:
By przeczyta膰 o zastosowaniu, sk艂adzie i w艂a艣ciwo艣ciach – kliknij w wybran膮 mask臋.

MASKA Z OLEJKIEM Z KWIAT脫W CAMELLI

MASKA Z OLEJEM ARGANOWYM

MASKA Z PER艁AMI

CO ZA DU呕O, TO NIEZDROWO

Pami臋taj, 偶e zgadza si臋 to tak偶e w przypadku snu. Je艣li zaczniesz przekracza膰 standardowe normy, wcale nie pomo偶esz swojemu organizmowi, wr臋cz przeciwnie – b臋dzie on wp艂ywa艂 negatywnie na Twoje samopoczucie i wygl膮d sk贸ry. Umiar, to podstawa!

Jakie Ty masz nawyki u艂atwiaj膮ce sen?
Wiedzia艂a艣, 偶e ma on dla urody a偶 tak du偶e znaczenie?

Komentarze

Komentarz

Komentarze

Zostaw komentarz

Musisz by膰 zalogowany aby komentowa膰.

X